Återuppväckt debatt om de spanska kärnkraftverken
De sju kärnkraftanläggningar som ännu är i bruk i Spanien ska enligt planerna avvecklas inom tio år. Kärnkraftsindustrin i Spanien har intensifierat sin kampanj för att förlänga driften av landets sju reaktorer, trots ett sedan tidigare fastlagt avvecklingsschema fram till år 2035.