Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Fler tillåts på uteserveringar i Madrid

Regionalstyret i Madrid har lättat något på restriktionerna och ökar antalet personer som får sitta tillsammans vid uteserveringar från fyra till sex.

7 februari 2021 kl. 11:29

Sedan 6 februari får upp till sex personer sitta tillsammans på uteserveringar i Madrid.
Begränsningen på fyra personer infördes så sent som 22 januari och består inomhus. En annan lättnad är att restauranger tillåts leverera hem till kunder tills midnatt. Madridregionen har endast noterat en marginell nedgång av sin smittfrekvens och samtidigt som lättnader införts generellt för restaurangsektorn har nya områden försatts i perimeterkarantän. De nya normerna gäller sedan 6 februari.
300×250
300×250