Svensk nätradio från Torreblanca del Sol
<B>Vad är Radio Averroes?</B> – Det är en dröm som går i uppfyllelse. Jag är en inbiten radiolyssnare och har fått möjligheten att starta min egen radiostation, vilket är en enorm känsla och stor glädje.
<B>Vad är Radio Averroes?</B> – Det är en dröm som går i uppfyllelse. Jag är en inbiten radiolyssnare och har fått möjligheten att starta min egen radiostation, vilket är en enorm känsla och stor glädje.
Ett krig har uppstått mellan klubbarna, som vill tjäna omkring 15 miljoner euro om året i sändningsrättigheter och radiobolagen, som vägrar betala den nya avgiften. Enligt klubbarna utgör sändningarna en ekonomisk vinst för radiobolagen, som de bör betala för.
Det blir lite tystare än vanligt på FM-bandet när vi går in i september. Radio Solymars svenska program återupptar nämligen efter 15 år inte sina sändningar efter sommaruppehållet, utan inriktar sig helt på digitala medier. – Visst känns det lite vemodigt, men tiderna förändras och vi måste följa med i utvecklingen, säger Pia Bruun från Radio Solymar, till Sydkusten..
Prick klockan elva på förmiddagen var borgmästare Sánchez på plats och Radio Solymars direktör Pia Bruun inledde invigningsceremonin. Hon betonade den roll som Solymars sändningar haft för skandinaver på Costa del Sol i 20 års tid, medan hennes kollega Torben Wilkenschildt menade att genom de nya lokalerna hoppas man komma sina lyssnare ännu närmare.