Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Klubbarna kräver avgift för radiosändningar

De spanska fotbollsklubbarna har stängt ute radioreportrarna från sina arenor, med krav om att radiostationerna betalar en avgift för sändningsrättigheterna.

2 september 2011 kl. 14:00

Radiostationerna vägrar betala en ny avgift till klubbarna för att få direktreferera fotbollsmatcher. Foto: Cadena SER
Ett krig har uppstått mellan klubbarna, som vill tjäna omkring 15 miljoner euro om året i sändningsrättigheter och radiobolagen, som vägrar betala den nya avgiften. Enligt klubbarna utgör sändningarna en ekonomisk vinst för radiobolagen, som de bör betala för. Första ligaomgången portades alla radioreportrar vid fotbollsarenorna, med undantag av i Sevilla. Klubbdirektören för Sevilla F.C. José María del Nido är inte enig i den nya avgiften och även Real Madrids tränare José Morinho har antytt sitt stöd till radiojournalisterna.
300×250
300×250