Rullande kontor ska nå kommunens alla hörn
Kommunledningen presenterade 19 juli sitt senaste initiativ för att öka den mantalsskrivna befolkningen. Det rör sig sig om ett kontor inrymt i en buss, för att nå ut till boende i hela Marbella kommun.
Kommunledningen presenterade 19 juli sitt senaste initiativ för att öka den mantalsskrivna befolkningen. Det rör sig sig om ett kontor inrymt i en buss, för att nå ut till boende i hela Marbella kommun.
Borgmästaren Ángeles Muñoz (PP) har annonserat kampanjen, som kommer att pågå till och med februari. Syftet är att få minst 5 000 utlänningar att förnya eller styrka att de bor i kommunen.
I sitt invigningstal i regionalparlamentet 4 september sade Díaz att hon skäms över korruptionen och att hon inte kommer att ha någon tolerans med dem som förskingrar. Díaz kommer att presentera sin nya regering 9 september och flera tunga ministrar väntas få gå.
Vid bildandet av den nya kammaren i december förra året tilldelades de 350 ledamöterna bland annat var sin iPad, medan ytterligare 30 behölls i reserv. Mindre än ett år senare har alla utom två gått åt.
FEMP motsätter sig förslaget från vissa håll att enskilda kommuner helt ska kunna interveneras. Däremot menar förbundet att det är rimligt att kommuner med mindre än 20 000 innevånare frivilligt ska kunna överlåta vissa administrativa uppgifter till samordnande organ, som exempelvis provinsstyrelsen.
Med all sannolikhet blir det maktskifte för första gången i regionen och PP-ledaren Javier Arenas kommer att bli ny regionalpresident.