Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Slarviga ledamöter förlorar sina tablets

Parlamentet har fått nog av alla ledamöter som slarvar bort sina tablets.

8 november 2012 kl. 18:00

På mindre än ett år har hela 28 parlamentsledamöter blivit av med sin iPad.
Vid bildandet av den nya kammaren i december förra året tilldelades de 350 ledamöterna bland annat var sin iPad, medan ytterligare 30 behölls i reserv. Mindre än ett år senare har alla utom två gått åt. Inte mindre än 28 ledamöter har tappat bort eller blivit fråntagna sin tablets och kvitterat ut en ny. När reserverna nu tagit slut rekordsnabbt har parlamentets arbetsutskott beslutat dra åt kranen. Inga nya iPads kommer att delas ut på skattebetalarnas bekostnad, så slarviga ledamöter får helt enkelt skaffa en ny ur egen ficka. Utrustningen tillhör för övrigt parlamentet och får endast disponeras så länge ledamöterna innehar sin post.
300×250
300×250