Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Tredje rättegång mot Rato

Tidigare Bankia-direktören Rodrigo Rato kommer att åtalas för tredje gången, denna gång för att han skulle ha svindlat banken på reklampengar.

2 mars 2019 kl. 07:00

Rodrigo Rato är tidigare finansminister och ordförande i Internationella Valutafonden. Foto: International Monetary Fund
Rato tjänar i dagsläget fängelse för bruket av svarta kreditkort och genomgår rättegång för börsnoteringen av Bankia. När den nuvarande rättegången är över kommer han åter att tvingas sitta på de åtalades bänk, tillsammans med ytterligare elva personer. De anklagas för att behållit stora summor pengar som banken betalade för reklam. Bland annat ska 835 000 euro ha gått till företag som ägdes av Rato.
300×250
300×250