Svenska skolan tågade i gamla stan
Traditionen med luciatåg i gamla stan i Marbella upprätthålls och Svenska skolans elever tågade som vanligt från rådhuset vid Apelsintorget till kyrktorget.
Ett stort luciatåg från Svenska skolan i Marbella med både Lucia, tärnor, stjärngossar och tomtar sjöng på scenen för en stor publik, vid torget intill kyrkan San Bernabé. I publiken fanns både stolta föräldrar och nyfikna spanjorer och turister. Låg- och mellanstadieeleverna sjöng traditionella julsånger på både svenska och spanska och fick var sin godispåse i belöning, av kommunen. Publiken kunde sedan njuta av glögg, varm choklad och pepparkakor och trots det vackra och varma vädret kom julstämningen till slut. Se stort fotoalbum här: http://www.sydkusten.es/engine.php?sectionId=252 Se även två videofilmer: http://youtu.be/tHi_f45dERE http://youtu.be/v4gYqa60InI