Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Sjukhusanställd stal dyrbar utrustning

En vårdare vid sjukhuset Vall d Hebron i Barcelona misstänks ha stulit upp till 9.000 silverkanyler, värda omkring 180.000 euro.

26 maj 2021 kl. 13:00

Stölderna ska ha pågått under ett års tid vid sjukhuset Vall d´Hebron i Barcelona.
Det rör sig om kanyler som brukas för att utföra trakeotomier och som innehåller en stor del silver. Stölderna ska ha pågått under ett års tid, utan att någon på sjukhuset tagit notis om det. Det var istället ägaren till en pantbank som slog larm, efter att denne fattat misstankar om brott. Den gripne vårdaren ska ha erhållit sammanlagt 28.000 euro för pantsättning av de dyrbara kanylerna. Den katalanska regionalpolisen Mossos D Esquadra utreder händelserna.
300×250
300×250