Nya bilrestriktioner sedan årsskiftet
Vid årsskiftet började nya lågutsläppszoner gälla runt om i Spanien, även om tillämpningen än så länge släpar efter. Personbilar som släpper ut särskit mycket koldioxid ska nekas tillträde till vissa områden i samhällen med mer än 50.000 invånare, men de enda två städer som hittills anpassat sig till de nya bestämmelserna är Zaragoza och Sevilla. Madrid har utökat sitt befintliga lågutsläppsområde något, men före årsslutet ska 23 kommuner i huvudstadsområdet i sin helhet omfattas av restriktionerna.
De får ett aktuellt nyhetsbrev varje morgon, med bland annat artiklar och reportage som denna.