Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Enklare in och ut ur livet

Födslar och dödsfall ska i fortsättningen kunna registreras direkt från sjukhuset.

22 juni 2014 kl. 08:00

Att födas i Spanien blir något mindre byråkratiskt.
Ministerrådet har antagit en reform som minskar byråkratin för både nyblivna föräldrar och anhöriga till avlidna. Det ska inte längre vara nödvändigt att åka till civilregistret för att registrera en nyfödd. Detta ska kunna ske inom 24 timmar efter förlossningen via en databas på sjukhusen. Vårdpersonalen får bevittna födelsen och styrka föräldrarnas identitet.
300×250
300×250