Sydkusten.es
Prenumerera
SPANIENLIV

Endast uteserveringar ingen lösning

En majoritet av barerna och restaurangerna på Mallorca tänker inte öppna när regionalstyret 2 mars väntas tillåta serveringar igen, men endast på terrasser.

20 februari 2021 kl. 09:22

En majoritet av krögarna på Mallorca vägrar öppna endast terrasser.
Enligt Diario de Mallorca finner en majoritet av krögarna på Mallorca att det inte går ihop ekonomiskt att återuppta verksamheten endast med utebord. För många är terrasserna obefintliga, i proportion till deras totala kapacitet. Regionalstyret har annonserat en planerad nedtrappning av restriktionerna från 2 mars, men servering inomhus ska i utgångsläget tillåtas först från 15 mars. Dessutom har de regionala myndigheterna avfärdat kravet på att utegångsförbudet i nuläget senareläggs, efter 22.00.
300×250
300×250