SPANIENLIV
Majoritet av pandemins offer på Mallorca åldringar
Sammanlagt 820 personer har förlorat livet på Balearerna sedan pandemin startade, 683 av dem på Mallorca. Den övervägande andelen av de senare var äldre, många boende på ålderdomshem där det uppstått smitthärdar.