Blanco avsäger sig immunitet
Blanco är indragen i utredningen "Campéon", som granskar påstådda mutor i Galicien, i utbyte mot offentliga arbeten. En företagare har anklagat den dåvarande näringsministern för att ha hållit ett möte med honom vid en bensinstation, där han Blanco skulle ha tagit emot 200 000 euro.