Sydkusten.es
Prenumerera

Transportdepartementet

Barcelona är den enda staden i Spanien som redan har ett förklarat lågutsläppsområde, så kallat ZBE.
NYHETER

En miljard euro för minskade utsläpp

Lagen om klimatförändringar, antagen i maj, fastställer att alla samhällen med mer än 50.000 invånare senast 2023 måste ha så kallade lågutsläppsområden, ZBE. Det är områden där fordonstrafiken är begränsad, beroende på hur förorenande varje modell är.