NYHETER
Centralbanken lever inte som den lär
Tidningen El Diario har uppmärksammat i flera artiklar att Centralbanken avsätter mer än fem miljoner euro om året i subventioner för sina drygt 3.000 anställdas semester. Under Francotiden hade alla statsanställda starkt subventionerad semester, men medan detta drogs in när demokratin återinfördes har privilegierna bestått inom Centralbanken, som ideligen uppmanar de statliga administrationerna att vara sparsamma.