Förorenande bilar får nytt uppskov i Madrid
Trots förlängningen kvarstår restriktionerna för fordon som inte är registrerade i Madrid, vilka redan nu bötfälls med 200 euro om de kör in i miljözonen. Styret i Madrid har beslutat att förlänga moratoriet för fordon utan miljömärkning som är registrerade i staden fram till den 31 december 2026.