Sydkusten.es
Prenumerera

Digitalöversättning

För tre år sedan invigde Radio Solymar sin nya studio på Centro Idea, i närvaro av borgmästaren i Mijas Antonio Sánchez (PSOE). Nu har de flyttat till nya lokaler och samtidigt läggs det svenska programmet på FM-bandet ned. Foto: Selma Mehinovic
NYHETER

Svenska Radio Solymar tar farväl av FM-bandet

Det blir lite tystare än vanligt på FM-bandet när vi går in i september. Radio Solymars svenska program återupptar nämligen efter 15 år inte sina sändningar efter sommaruppehållet, utan inriktar sig helt på digitala medier. – Visst känns det lite vemodigt, men tiderna förändras och vi måste följa med i utvecklingen, säger Pia Bruun från Radio Solymar, till Sydkusten..

· Mats Björkman