Medicinsk användning av cannabis godkänns
Hälsominister Mónica García har presenterat regeringens dekret som öppnar för sjukhusbaserad medicinsk användning av cannabis med strikta krav på recept och kontroll. Hälsoministern Mónica García meddelar att cannabispreparat får skrivas ut för patienter där andra behandlingar inte haft effekt, särskilt vid sjukdomar som multipel skleros, svår epilepsi, kronisk smärta eller illamående orsakat av cellgiftsbehandling.