Tryggare anställning för vårdpersonal
Regeringen har annonserat en lagreform som ska börja gälla omgående genom dekret, som sätter punkt för den prekära situationen inom offentligvården. Reformen uppges ha förankrats både hos de ledande fackföreningarna och de autonoma regionsmyndigheterna.