Umgänge med många historier
Den äldsta restaurangen i Nueva Andalucía, La Campana, var mötesplatsen för Svensk-Spanska Handelskammarens After Work 6 november.
Restaurangen har tagits över av Styrbjörn Holm, som är den femte ägaren sedan den först slog upp sina dörrar i början av 1960-talet. Krögaren bjöd inte bara deltagarna på utsökta svensk-spanska tapas, utan även en spännande beskrivning av hur området utvecklades i en spekulativ spiral i vilka både diktatorn Franco, byggföretagaren José Banús och till och med kung Juan Carlos var personligt inblandade. La Campana är en tenencia i Marbella med en stor andel svenska innevånare. Några av dem slog sig ned här redan på 60-talet. Den här gången blev det ingen middag efteråt, Styrbjörn bjöd på så mycket gott att det helt enkelt inte fanns plats i magen för mer. Mer information: http://www.cchs.es https://www.lacampanarestaurante.es