Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Tvingade Covid-smittade att fortsätta jobba

Ett argentinskt par som driver en restaurang i Torrox Costa har gripits, misstänkta för grova överträdelser av hälsovårdsnormerna.

24 december 2020 kl. 13:00

Tvingade Covid-smittade att fortsätta jobba
Det rör sig enligt Diario Sur om två personer i 40-årsåldern som utnyttjat att de haft ett flertal illegala arbetare för att tvinga dem att arbeta efter att de fått diagnosen Covid-19. När de första anställda började visa symtom fick de febernedsättande medicin och jobbade vidare. När sedan flera andra testades som positiva för SARS-CoV-2 hotade ägarna med att sparka dem, om de inte fortsatte på sin post. Händelserna ska ha utspelats i september, även om tillslaget skedde 16 december efter anmälan från en av de anställda. De som arbetade i köket ska ha nekats att ens bära munskydd och en blev så sjuk att hen hamnade på intensiven.
300×250
300×250