Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Turistmässan drar åt svångremmen

Krisen sätter även i år sin prägel på den årliga turistmässan i Madrid FITUR, som minskar sin utställningsyta från 75 000 kvadratmeter förra året till 65 000 i år.

18 januari 2012 kl. 07:50

Utställningsytan i årets turistmässa FITUR som startar 18 januari är 10 000 kvadratmeter mindre än förra året.
Den 32:a upplagan av Spaniens största turistmässa och den tredje största i världen, pågår 18-22 januari och kommer att invigas av kronprinsparet Felipe och Letizia. De lokala administrationernas besparingskrav är den främsta förklaringen till den minskade utställningsytan, som gör att årets mässa kommer att uppta endast nio paviljoner av utställningsområdet, mot tio förra året. På privatsidan ökar dock antalet utställare, med omkring fyra procent. Anmärkningsvärt är att Frankrike, världens största mottagarland av turister, i år ej deltar.
300×250
300×250