Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Talmannen smittad av Covid-19

Årets sista plenimöte i riksparlamentet 28 december leds inte av ordinarie talmannen Meritxell Batet, som givit positivt resultat på SARS-CoV-2.

28 december 2021 kl. 09:15

Meritxell Batet (PSOE) har tvingats försätta sig i hemkarantän, efter att även hon befunnits smittad. Foto: PSOE
Batet uppges må väl, men tvingas upprätthålla karantän i hemmet. Det är istället vice talmannen Alfonso Rodríguez Gómez de Celis som leder debatten 28 december, där bland annat budgetpropositionen för 2022 väntas bli antagen. Ett flertal parlamentsledamöter har smittats av Covid-19 den senaste tiden, vilket lett till att röstningen på distans återupptogs förra veckan. Antalet deltagare på plats i årets sista plenimöte är därför begränsat.
300×250
300×250