Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Tågpassagerare övergivna av föraren

Lokföraren på ett Alviatåg mellan Santander och Madrid hoppade av vid samhället Osorno (Palencia), med motiveringen att hans arbetstid gått ut.

17 september 2016 kl. 07:00

Tågstationen i Osorno. Foto: Valdavia/Wikimedia Commons
De 109 passagerarna kom endast halvvägs till sitt mål. De fick tillbringa två timmar på stationen i samhället Osorno med knappt 1 500 innevånare, innan de transporterades vidare i bussar till Madrid. Facket försvarar förarens agerande och uppger att det utgör en säkerhetsfara att överskrida de lagstadgade arbetstiderna. Järnvägsbolaget Adif har bett passagerarna om ursäkt och lovat att de ska betala tillbaka hela biljettpriset.
300×250
300×250