Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Svenska skolans elever tågade i gamla stan

I ett samarbete mellan Svenska skolan i Marbella och kommunledningen bjöds allmänheten 13 december på ett traditionellt Luciafirande på Plaza de la Iglesia i centrala Marbella.

15 december 2009 kl. 10:13

Eleverna på Svenska skolan i Marbella "lussade" för allmänheten i gamla stan 13 december.
Kön ringlade sig lång till ståndet med glögg, varm choklad och pepparkakor medan barnen i Svenska skolan i Marbella sjöng traditionella svenska och spanska julsånger. Luciatåget bestod av skolans drygt 40 elever i åldrarna 3-12 år. I publiken fanns också Marbellas borgmästare Ángeles Muñoz och turistrådet José Luis Hernández. Text & foto: Jacob Gustafson
300×250
300×250