Spanska reportrar befriade i Syrien
Tre spanska reportrar har släppts, efter att de hållits kidnappade i Syrien i tio månader.
Spanska utrikesdepartementet bekräftade 7 maj att Antonio Pampliega, José Manuel López och Ángel Sastre frigivits och tagit sig till Turkiet. De flög dagen efter till Spanien. De tre reportrarna, som är specialiserade krigskorrespondenter, frilansade i Syrien när de kidnappades i Aleppo i juli förra året. Frisläppandet uppges vara möjligt efter lång tids diplomatiskt arbete. Utrikesdepartementet framhäver den hjälp som de spanska myndigheterna fått av Qatar.