Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Spansk reporter släppt

Den spanska journalisten Salud Hernández-Mora har släppts, efter fem dagar i fångenskap i Colombia.

30 maj 2016 kl. 13:00

Salud Hernández-Mora uppger att hon aldrig han bli rädd. Foto: http://saludhernandezmora.com
Precis som Hernández-Mora har två andra journalister som sökte efter henne frigivits av ELN-gerillan. Den spanska reportern, som arbetar för bland annat tidningen El Mundo, försökte intervjua en rebelledare när hon blev kvarhållen. Hon befinner sig väl och uppger att hon varit mer arg än rädd under sin fångenskap.
300×250
300×250