Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Spanjor världsordförande för telefonbolagen

Ordföranden för den spanska telefonjätten Telefónica José María Álvarez-Pallete har som förste spanjor valts till ordförande i styrelsen för GSMA.

7 februari 2022 kl. 13:00

För första gången är en spanjor ordförande för telefonbolagens globala branschorgan GSMA.
Organisationen representerar 400 telefonbolag i hela världen och är även den som står bakom den ledande mässan Mobile World Congress, som hålls på nytt i Barcelona i månadsskiftet februari-mars. Utnämningen väntas säkerställa att mässan förblir i Spanien, åtminstone ytterligare ett tag. Álvarez-Pallete tar över posten efter Stéphane Richard, ordförande för Orange, som tvingats avgå på grund av en korruptionsskandal. Han är den förste spanjoren på posten, som han ska besitta till slutet av 2024.
300×250
300×250