Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Sánchez träffade Obama

Regeringschefen Pedro Sánchez höll 3 april ett informellt möte med den tidigare amerikanske presidenten Barack Obama, i Sevilla.

4 april 2019 kl. 18:00

Barack Obama och Pedro Sanchez i Sevilla 3 april.
Mötet varade cirka 30 minuter och Sánchez ska bland annat ha diskuterat klimatförändringar, socialpolitik och kvinnorättspolitik med Obama. Båda uppges vara eniga om att det 21:a århundradet är kvinnornas tidevarv. Det var andra gången som Sánchez och Obama träffades. Den tidigare presidenten befann sig i Sevilla med anledning av den internationella turistkonferensen, där han var gästföreläsare.
300×250
300×250