Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Så uppstod Spaniens värsta miljökatastrof

En oljetanker i sjönöd vid Dödens kust. En starkt ifrågasatt hantering av situationen från de spanska myndigheternas sida och katastrofen var ett faktum. Tiotusentals ton olja läckte ut. Det fick förödande konsekvenser för djur- och naturliv. Det har nu gått 20 år sedan det stora oljespillet utanför Galicien.

8 januari 2023 kl. 06:59 · Felicia Sundblad

Saneringsarbetet vid den galiciska kusten utfördes till största delen av tusentals frivilliga, då de spanska myndigheterna försökte tona ner konsekvenserna av förlisningen av oljetankern Prestige 2002.
De får ett aktuellt nyhetsbrev varje morgon, med bland annat artiklar och reportage som denna.
300×250
300×250