Så uppstod Spaniens värsta miljökatastrof
En oljetanker i sjönöd vid Dödens kust. En starkt ifrågasatt hantering av situationen från de spanska myndigheternas sida och katastrofen var ett faktum. Tiotusentals ton olja läckte ut. Det fick förödande konsekvenser för djur- och naturliv. Det har nu gått 20 år sedan det stora oljespillet utanför Galicien.
De får ett aktuellt nyhetsbrev varje morgon, med bland annat artiklar och reportage som denna.