Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Reporter misshandlad av ministerns livvakt

En reporter på Antena 3 har fått ena handen sönderslagen av en livvakt till hälsovårdsministern Ana Mato.

11 mars 2013 kl. 08:14

Ana Matos relation till presskåren såg ut att inte kunna vara värre, men det kunde den.
Soledad Arroyo vakade tillsammans med ett flertal andra journalister 8 mars efter ett evenemang där Mato deltog med anledning av Arbetarkvinnans dag. Hälsovårdsministerns förhållande till journalister har varit ansträngt en längre tid och när hon skulle lämna platsen var en av hennes livvakter så hårdför att han spräckte ett ben i Arroyos högerhand. Mato uppges ha ringt reportern i efterhand för att beklaga det inträffade. Arroyo tvingas vara sjukskriven i tre veckor.
300×250
300×250