Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Reningsverket har tagits i drift (Obs sant!)

Borgmästaren i Nerja José Alberto Armijo (PP) annonserade 27 oktober att reningsverket i Nerja just börjat testköras.

27 oktober 2020 kl. 16:54 · Mats Björkman

Om du hör något som brummar i Nerja så kan det vara reningsanläggningen, som äntligen dragits igång.
Nej, det är varken 1 april eller 28 december. Uppgiften kommer från en officiell och säkerställd källa. Efter sju sorger och åtta bedrövelser har det kraftigt försenade reningsverket äntligen dragits igång. Det rör sig om provkörningar som kommer att pågå i sex månader och få vågar nog ropa hej vid det här laget. Det ser dock ut att vara ljuset i slutet på avloppstunneln. Om inga nya förhinder uppstår ska reningsverket övergå i full drift i april nästa år och ansvaret då överräckas från det statliga departementet för ekologisk övergång till Nerja kommun. Först då kommer Costa del Sol kunna stoltsera med att hela kusten renar sitt avloppsvatten, innan det släpps ut i havet.
300×250
300×250