Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Rajoy reser till Fukushima

Spaniens regeringschef Mariano Rajoy blir den förste utländske statsledaren att besöka det radioaktivt drabbade området Fukushima, i Japan.

24 september 2013 kl. 07:30

Mariano Rajoy blir den första utländska regeringschefen att besöka det radioaktivt drabbade området Fukushima, i Japan.
Spanien har accepterat en inbjudan av den japanska regeringen att besöka staden, i samband med Rajoys statsbesök i Japan 1-3 oktober. Spanska källor uppger att besöket kommer att ske sista dagen i Japan och att Rajoy kommer att vistas en timme i samhället Fukushima. Den spanske regeringschefen kommer dock inte besöka kärnkraftanläggningen, där läckaget äger rum. Rajoys planerade besök i Fukushima bedöms som en solidaritetsgest av den spanske regeringschefen.
300×250
300×250