Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Överskott möjliggör investeringar

Fuengirola kommun annonserar investeringar för 17,1 miljoner euro, med stöd av sitt eget ackumulerade överskott.

26 maj 2020 kl. 07:00

Borgmästaren i Fuengirola Ana Mula (PP) uppger att kommunen är den mest sanerade i hela Andalusien.
Kommunen stängde räkenskaperna 2019 med ett ackumulerat överskott på 24 miljoner euro. Av dessa ska 3,4 miljoner brukas som stöd till särskilt utsatta grupper, på grund av coronakrisen. Det är maximitaket som får brukas av överskottet för sociala satsningar. Ytterligare 13,7 miljoner ska i år investeras i infrastrukturprojekt, som i sin tur uppges skapa 560 direkta jobb. Borgmästaren Ana Mula (PP) uppger att Fuengirola är den mest sanerade kommunen i hela Andalusien, med ett ackumulerat överskott mellan 2015 och 2018 på mer än 28 miljoner euro.
300×250
300×250