Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Övergivna djur svalt på gård

Tre personer har gripits i Alcalá de Guadaíra (Sevilla) anklagade för att ha låtit dussintals djur svälta.

7 december 2015 kl. 18:00

Tillslaget skedde vid en gård i Alcalá de Guadaíra (Sevilla).
Polisen ingrep efter att ett flertal personer anmält situationen via sociala nätverk. Polisen spårade ägarna till gården och genomfördes en inspektion som inte lämnade någon oberörd. Ett tiotal hundar hittade utmärglade, en av dem död och en annan avled strax efter att den hittats. Likaså innehöll gården en död häst och en annan som led tydlig undernäring. Likaså var två åsnor nära att svälta ihjäl. De gripna är gårdens två skötare samt en kompanjon.
300×250
300×250