Nytt attentat i katedral
En anarkistgrupp tros ligga bakom en explosion 2 oktober i katedralen i Zaragoza.
En sprängladdning kopplad till en gasolflaska exploderade vid 13.45-tiden på onsdagen bland bänkraderna i basilikan Vírgen del Pilar. Trots den kraftiga explosionen skadades endast en person lindrigt. Polisen misstänker att attentatet har anknytning till ett liknande sprängdåd i februari i Madridkatedralen La Almudena. Den gången tog en nybildad anarkistgrupp på sig ansvaret och annonserade fler aktioner mot kungahuset och etablissemanget.