Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Ny miljonbot mot Repsol

Oljebolaget Repsol har ålagts att betala ytterligare en bot på 8,75 miljoner euro.

20 mars 2015 kl. 07:00

Repsol har dömts till ett flertal böter av konkurrensverket de senaste åren.
Denna gång utdelar konkurrensverket CNMC boten för att Repsol inte skulle ha respekterat ett tidigare utfall från 2009. Det gällde avtalade priser bland sina bensinstationer. Oljebolaget tänker överklaga den nya boten och anklagar åter igen CNMC för att ha en öppet fientlig inställning till Repsol.
300×250
300×250