Ny ambassadör från Mallorca
Gabriel Busquets Aparicio har utnämnts till ny ambassadör i Stockholm, där han efterträder Javier Jiménez Ugarte.
Busquets Aparicio har de senaste senaste tre åren verkat som spanska utrikesdepartementets ambassadör för Medelhavsfrågor. Han har tidigare varit ambassadör i både Tyskland, Algeriet och Iran. Busquets Aparacio är född 1950 i Inca, på Mallorca och är verksam som diplomat sedan 1977. Läs Sydkustens intervju med den tidigare ambassadören Javier Jiménez Ugarte: http://www.sydkusten.es/engine.php?articleId=20597§ionId=71