Nordisk innovation presenteras i Málaga
Sverige och Finland är särskilt inbjudna gäster i den 22:a upplagan av innovationsmässan Transfiere, som hålls 15-17 februari i kongresspalatset i Málaga.
Sverige har det tillfälliga ordförandeskapet i EU när mässan hålls och en representant för den svenska regeringen väntas deltaga i en av de konferenser som arrangeras parallellt med utställningarna. Sammanlagt 16 utställare från Sverige och Finland är bekräftade, såväl privata företag som offentliga institutioner. Det inkluderar telebolagen Ericsson och Nokia, liksom universiteten i Umeå och Helsingfors. Temat för mässan är forskning, teknologi och nytänkande och syftar till europeiskt kunskapsutbyte inom en rad olika områden som E-Health, intelligenta städer och vattenåtervinning. Mer information: https://transfiere.fycma.com