Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Nadal snubblade på mållinjen

TENNIS Rafa Nadal förlorade Masters-finalen i London 11 november mot Novac Djokovic.

12 november 2013 kl. 07:24

Rafa Nadal lyckades inte ta sin första Masters-titel i London. Foto: veroyama
Det blev inte den avslutning på drömsäsongen som Nadal hade önskat sig. Masters-tävlingen är den enda som spanjoren inte vunnit ännu, men Djokovic blev för svår på det snabba underlaget. Serben vann med 6-3 och 6-4 och säkrade därmed sin tredje Masters-titel. Trots förlusten behåller Nadal titeln som världsetta året ut, som han just knipit av Djokovic. Serben har haft en makalös avslutning på säsongen, med 22 raka segrar och fyra titlar, inkluderat Masters.
300×250
300×250