Sydkusten.es
Prenumerera
SPANIENLIV

Massreglering av svartbyggen

Den andalusiska regionalregeringen har antagit ett dekret som möjliggör för en majoritet av de drygt 327 000 olagliga bostäder som finns i regionen att regleras.

29 september 2019 kl. 07:00

Det finns mer än 327 000 svartbyggen i Andalusien. ARKIVBILD
Junta de Andalucía förnekar att det skulle röra sig om en allmän amnesti för svartbyggen och poängterar att regleringen har varit nödvändig sedan nästan två decennier. Legaliseringen är vidare inte automatisk utan ägare till olagliga byggen måste kontakta sin kommun för att reglera situationen och i vissa fall göra nödvändiga förändringar av bygget. En del svartbyggen är undantagna från dekretet, bland dem de som befinner sig på skyddad mark, inom 100 meter från stranden eller som redan fått rivningsorder av en domstol.
300×250
300×250