Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Majoritet tjänade mindre förra året

En majoritet av den spanska befolkningen hade en minskad inkomst under 2013.

14 januari 2014 kl. 13:00

Endast 3,7 procent av de tillfrågade uppger att de tjänade mer 2013. Foto: chalo84
Enligt en enkät som gjorts av tidningen El Mundo uppger endast 3,7 procent av de tillfrågade att de tjänade mer förra året, än 2012. Hela 60 procent uppger att de tjänade mindre. Skatteministern Cristóbal Montoro fick i slutet av förra året hård kritik efter att han i parlamentet förnekat att lönerna i Spanien generellt skulle sjunka. Montoro uppgav istället att lönerna upplever en "reducerad ökning".
300×250
300×250