Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Läkarna protesterar mot besparingarna

Läkarförbundet mobiliserar sig mot de omfattande besparingarna inom hälsovården.

16 februari 2012 kl. 13:00

Läkarförbundet hävdar att besparingarna leder till en försämring av vården.
Läkarna har valt att vidtaga egna aktioner, vid sidan av de protester som redan framförts av fackföreningarna. Läkare runt hela landet har undertecknat en skrivelse där de varnar för att besparingarna allvarligt hotar vården och sålunda slår mot patienterna. Samtidigt sägs i skrivelsen att försämringarna av deras arbetsvillkor har en permanent karaktär. Ett 20-tal olika presskonferenser har hållits runt om i Spanien för att sprida klagomålen och läkarna planerar fler aktioner i protest.
300×250
300×250