Kärnfamiljen byts ut mot ensamhushåll
Familjemodellen förändras, den traditionella kärnfamiljen med två, tre barn är på nedgång och ensamhushåll blir allt vanligare. Om 15 år kommer en majoritet av de spanska hushållen att bestå av en eller två personer. Det visar den senaste prognosen från statistikinstitutet INE.
De får ett aktuellt nyhetsbrev varje morgon, med bland annat artiklar och reportage som denna.