Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Kärnfamiljen byts ut mot ensamhushåll

Familjemodellen förändras, den traditionella kärnfamiljen med två, tre barn är på nedgång och ensamhushåll blir allt vanligare. Om 15 år kommer en majoritet av de spanska hushållen att bestå av en eller två personer. Det visar den senaste prognosen från statistikinstitutet INE.

15 november 2020 kl. 06:59

Ensamhushållen blir allt vanligare i Spanien. De beräknas enligt INE öka med hela 20 procent de närmaste 15 åren.
De får ett aktuellt nyhetsbrev varje morgon, med bland annat artiklar och reportage som denna.
300×250
300×250