Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Jakten på maneter igång

Flera kommuner på västra Costa del Sol har vidtagit brådskande åtgärder för att bekämpa den stora manetinvasionen i sommar.

18 juli 2015 kl. 07:00

Maneterna har ännu en sommar förvandlats till ett gissel på Costa del Sol.
Estepona kommun är den senaste att organisera fiske av maneter. Det sker i samarbete med den lokala fiskeflottan, som avsätter en båt morgon som eftermiddag, för att minska manetbeståndet. Detta trots att Estepona än så länge inte drabbats i lika stor utsträckning som exempelvis Marbella eller Mijas. Manetbeståndet på Costa del Sol är ännu en sommar ovanligt stort och skylls den höga saltgraden i vattnet och pålandsströmmarna.
300×250
300×250