Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

När vårdpersonalen inte orkar längre, vad gör vi då?

Jag har en väninna som är sjuksköterska. Några av er minns kanske att jag intervjuade henne i våras. Det var i april när den första vågen härjade som värst. Situationen var då relativt bra just på hennes avdelning på sjukhuset Costa del Sol i Marbella. Prognoserna var värre än verkligheten. Hon gick genom även andra vågen med rak rygg och hopp om framtiden. Men nu är det som om luften har gått ur henne.

30 januari 2021 kl. 06:59 · Carin Osvaldsson

Låt oss släppa vårt navelperspektiv, lyfta blicken och erkänna vem den här pandemin är jobbig på riktigt för.
De får ett aktuellt nyhetsbrev varje morgon, med bland annat artiklar och reportage som denna.
300×250
300×250