Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Husse dömd till böter för vanvård

En man i Estepona har dömts till tre månaders dagsböter för lindrig misshandel av sin hund.

29 november 2019 kl. 13:00

Tingsrätten i Estepona finner det styrkt att ägaren lämnat sin hund utan tillsyn under flera dagar. ARKIVBILD
Guardia Civil fann i augusti efter en anmälan att mannens hund hållits kedjad i solen i flera dagar, utan varken mat eller vatten. Hunden låg i sin egen avföring när den undsattes. Tingsrätten finner att det rör sig om lindrig misshandel och dömer mannen att betala sammanlagt 800 euro i böter.
300×250
300×250