Fotoutställning med deltagare från 25 länder
Inte mindre än 164 fotografer från 25 olika länder ställer i höst ut på Museo del Patrimonio Municipal, MUPAM i Málaga. Sverige representeras av Olof Johansson, från Sandviken.
Utställningen är den tredje upplagan av Biennial of Fine Art & Documentary Photografy. Det handlar alltså om både realistiska och artistiska fotografier, som ställs ut 18 september–9 november. Invigningen hålls klockan 20-22 och är öppen för allmänheten. Arrangörer är The WorldWide Photography Gala Awards, i samarbete med kulturföreningen La Lupa samt Málaga kommun. Två av de utställda fotografierna har skapats av Olof Johansson. Han hade en egen utställning i våras på Gästrik konst i Gästrikland, med 20 olika verk av vilka de flesta sålts. – Jag har alltid varit intresserad av foto och konst i alla former och har på senare tid fördjupat mig i digital bildbearbetning, med diverse verktyg som exempelvis Photoshop, berättar konstnären för Sydkusten. Museo del Patrimonio Municipal ligger på Paseo de Reding, 1 i Málaga. Mer information: http://www.malagabienal.com http://museodelpatrimoniomunicipal.malaga.eu