Sydkusten.es
Prenumerera
NYHETER

Dyrt värre mata duvorna

Regionalmyndigheterna i Madrid skärper bötesstraffen för misskötsel av djur, men får hård kritik för några av reformerna.

17 oktober 2011 kl. 07:32

Den här aktiviteten kan i fortsättningen kosta damen på bilden en förmögenhet.
Regionalregeringen vill ta i med hårdhandskarna både mot djurplågare och de som inte tar sitt ansvar. Allvarliga fall ska kunna beivras med upp till 30 000 euro i böter, vilket är dubbelt så mycket som tidigare. Flera av de planerade åtgärderna har blivit föremål för kritik, bland annat då man riskerar 1 500 euro i böter om man matar övergivna djur, inkluderat duvor. Djurrättsaktivister menar dessutom att den nya lagen underlättar avlivningen av djur.
300×250
300×250